tisdag 15 september 2009

Brukshundsklubben

Idag har jag varit på Stockholms södra brukshundsklubb.
Vad läskigt det var...massor av stora, små, långhåriga, korthåriga, skällade, tysta, busiga och lugna hundar och ingen som såg ut som Ninja.
Jag gick runt på olika planer med svansen nästan i marken och bara kollade runt...efter ett tag började jag iallfall känna mig mer säker...då gick vi in i ett hus...åh vad det luktade gott där inne.
Matte tog en kaffe.
Mitt första hinder kommer nu...trappan som jag gick uppför...var inte alls lika lätt att gå ner för...det var hål i den (en metall trappa med 2 trappsteg) så mina tassar nästan kommer igenom.
Men med lite godis och beröm lyckades jag till slut att komma ner :-).
Vi satte oss ute och jag satt så fint och lugnt och bara tittade runt på allt och alla.
Sen gick vi in igen för att lämna kaffe koppen, men när jag gick ut den här gången var det inga problem...
JAG KAN...hi-hi.
Sen gick vi till bilen och vad jag älskar min bur i bilen...jag hoppade med glädje in och somnade som en stock medans Ninja gick ut på träningsplanen.
Nu är jag hemma igen...men nu längtar jag tills vi ska dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar